Getting beyond covering content/Úr viðjum yfirferðardraugsins

  • October 10, 2019
    1:30 pm - 4:00 pm

Úr viðjum yfirferðardraugsins: Að efla áhuga og árangur nemenda

Hvenær? fimmtudagur 10. október, kl. 13:30-16:00
Hvar? Setberg hús kennslunnar, 3ja hæð
Kennari er Larry Michaelsen, Ph.D in Organizational Psychology

Kennarar standa frammi fyrir vanda sem skapast þegar að flestir nemendur:

  • eru áhugasamari (og gengur betur í námi) þegar þeir ná að tengja námsefni við eigin veruleika
  • eru leiðir á fyrirlestrum en geta ekki beitt þekkingu sinni nema að búa yfir henni

Í vinnustofunni verður unnið með aðferðir sem hvetja nemendur til þess að koma undirbúnir í kennslustundir. Það gefur kennara tækifærit til að nýta tíma nemenda í að beita þekkingu án þess að draga úr yfirferð að ráði. Að auki verður fjallað um ýmsar áskoranir við að nota hópvinnu m.a. leiðir til að skipuleggja sjálfstæð samvinnuteymi  og aðferðir til að sinna hefðbundnum kennsluverkefnum eins og námsmati og bekkjarstjórnun.

Vinnustofan fer fram á ensku.


Getting beyond covering content: A key to student motivation and success

When? Thursday, October 10th, 13:30-16:00
Where? Setberg hús kennslunnar, 3rd floor
Teacher: Larry Michaelsen, Ph.D in Organizational Psychology

Teachers often face a dilemma based on two realities—most students are:

  • Far more motivated (and successful) when they see how course content applies to their “real world.”
  • Bored by lectures but, unable to apply course content unless they know what the content is.

This workshop will begin with a demonstration of a Readiness Assurance Process that is an effective approach for dealing with this dilemma by creating conditions that motivate the vast majority of students to complete pre-class reading assignments.  This enables teachers spend most of the class time focusing on content applications without reducing the number of concepts that are covered.  Following the demonstration, we will explore additional issues and concerns about using learning groups including:

Building groups into self-managed learning teams with norms that promote high levels of individual preparation, content engagement and class attendance. Coping with the mechanics (e.g. physical layout, materials and exams, classroom procedures, grading, etc.)

The workshop is conducted in English.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *