ExpiredActive learning pedagogies: from learner-centred approaches to co-design / Virkir kennsluhættir: frá nemendamiðaðri nálgun til samvinnu

We're sorry, but all tickets sales have ended because the event is expired.
  • 25/02/2020
    10:00 - 11:30

When? February 25th, 10:00-11:30 am
Where? Setberg, Suðurberg, 305

February 25th Joan-Tomás Pujolà, a senior lecturer at the University of Barcelona will give a talk aboutactive learning pedagogies. In his introduction he argues that higher-education is facing an instructional crisis. Traditional lecturing should be transformed and more active learning pedagogies should be implemented to suit the new generation learners’ needs and those of the labor market. Activating instructional procedures are conducive to greater achievements in students’ competence development.  Active learning not only refers to student-centred approaches and activating instructional methods but also to learning scenarios which are co-designed together by teachers and learners. This talk will deal with these active learning pedagogies which should help us improve our way of teaching and increase our learners’ engagement.

Joan-Tomás Pujolà is a senior lecturer at the Department of Linguistic and Literary Education of the Faculty of Education, University of Barcelona. Further information: https://sites.google.com/view/jtpujola/

 

Virkir kennsluhættir: frá nemendamiðaðri nálgun til samvinnu

Stund: 25. febrúar, kl. 10:00-11:30
Staður: Setberg, Suðurberg, 305

Þriðjudaginn 25. febrúar mun Joan-Tomás Pujolà frá Háskólanum í Barcelona flytja erindi um virka náms- og kennslufræði. Í kynningu á erindinu segir hann að kennsla í háskólum stendur nú frammi fyrir nýjum áskorunum er lúta að breyttum nemendahópi og vinnumarkaði. Mikilvægt er að háskólinn komi til móts við þær breytingar og beiti virkum kennsluháttum. Með virkum kennsluháttum er ekki einungis átt við nemendamiðaðar aðferðir í kennslu heldur og samvinnu nemenda og kennara um hönnun og skipulag námsins. Erindið fjallar um virka kennsluhætti sem ættu að styðja við kennslu og auka þátttöku nemenda.

Joan-Tomás Pujolà er dósent við Háskólann í Barcelona. Hann er með með doktorspróf í málvísindum frá háskólanum í Edinborg og kennir málvísindi við Menntavísindasvið skólans. Frekari upplýsinar eru á heimasíðu hans:  https://sites.google.com/view/jtpujola/

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *